Halaman

18 April 2013

Dato' Tengku Putera anggap rezeki tanpa duga

Oleh: Suriati Ali 

 Pencalonan kembali Setiausaha Badan Perhubungan Umno Negeri Terengganu Dato' Haji Tengku Putera Tengku Awang dalam arena Pilihan Raya Umu Ke-13 (PRU13) boleh dibaratkan sebagai rezeki tanpa duga memandangkan pada PRU12 nama beliau telah digugurkan.

 Dato’ Haji Tengku Putera yang juga Ketua Umno Bahagian Hulu Terengganu di calonkan bagi menyandang kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Berang itu nyata menepati ramalan ramai. Berdasarkan rekod lalu, beliau pernah memenangi kerusi Parlimen Hulu Terengganu pada PRU11 dengan majoriti undi 7,760 apabila berjaya menewaskan calon Pas, Muhyidin Abdul Rashid.

Dato’ Haji Tengku Putera berkata pencalonan kembali namanya dalam senarai PRU13 dianggapkan sebagai rezeki memandangkan pada PRU12 nama tidak senaraikan.

 “Walaupun tidak tercalon pada PRU sebelum ini, namun saya masih membantu dan melakukan kerja-kerja parti seperti biasa kerana rutin itu sudah sebati dengan diri saya yang hampir 30 tahun terlibat dalam bidang politik,”katanya

 Bapa kepada enam anak itu turut berazam akan mengalas tanggungjawab yang diamanahkan pucuk pimpinan BN Pusat dan negeri sebaik mungkin selain tidak mahu mensia-siakan harapan rakyat bagi melihat Kuala Berang terus membangun.

Pemilihan Dato’ Haji Tengku Putera menyaksikan penyandangnya sebelum ini Mohad Zawawi Ismail yang menang dengan majoriti 1,592 undi di kerusi itu digugurkan.

 Sementara itu, tiga muka baru bagi kerusi dalam Parlimen Hulu Terengganu iaitu Datuk Jailaini Johati (Parlimen); Yuso Awang Hitam (Manir) dan Ghazali Taib (Ajil) menyifatkan pemilihan mereka sebagai calon diamanahkan pucuk pimpinan.

Bagi calon kerusi Parlimen Hulu Terengganu Datuk Jailani Johari, beliau mahu memastikan agenda BN untuk merapatkan jurang digital antara luar bandar dan bandar diberi tumpuan.

 Ketua Pengawal Kawal Selia dan Pengawasan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) itu berkata beliau akan menggunakan pengalaman dan kepakaran yang ada hasil bekerja di beberapa jabatan kerajaan dan swasta sebelum ini untuk terus mencurah bakti kepada masyarakat.

 Calon DUN Pengkalan Berangan Abdul Latif Awang pula menyifatkan pengumuman 18 calon muka baharu BN negeri ini untuk PRU13 bakal memberi lembaran baharu dalam memperkasa jentera BN.