Halaman

26 April 2013

Jangan balas susu dengan tuba

Oleh; Esah Abdullah

Janganlah susu yang diterima dibalas dengan tuba sebaliknya bersyukur dengan apa yang telah disumbangkan oleh kerajaan Barisan Nasional (BN) selama ini.

 “Wajarkah kerana mendengar guruh dilangit, air tempayan mahu dicurahkan,” kata mantan Setiausaha Kerajaan Dato’ Haji Mohktar Nong kepada Teganukita.

Beliau yang juga Ahli lembaga Pengarah Universiti Sultan Zainal Abdin (UniSZA) merangkap Pengerusi Lembaga Pengarah UniSZA Holding Sdn Bhd ditemui di majlis Menandatangani Perjanjian Persefahaman (MoU) antara UniSZA dan Yayasan Pembangunan Usahawan (YPU) di Quinara Al Safir, Tok Jembal semalam.

 “Saya terpanggil untuk mengingatkan kepada semua rakyat di negeri ini khususnya kepada penjawat awam agar memberi sokongan tidak berbelah bagi kepada kepimpinan hari ini, bagi meneruskan tradisi membela rakyat,” katanya.

Katanya, peristiwa 1999 hingga 2004 harus dijadikan tauladan dan jangan mengulangi kesilapan lalu hingga menjejaskan pertumbuhan ekonomi negeri kita, “ katanya

 “Setelah pelbagai bantuan yang disalurkan kerajaan kepada rakyat bagi memastikan mereka mendapat kehidupan yang sempurna, sanggupkah kita membalas dengan tuba setelah menerima susu yang diberikan,” katanya.