Halaman

18 April 2013

Jentera BN janji tawan semula Parlimen Kuala Terengganu

Barisan Nasional Kuala Terengganu mengadakan Majlis Temu Mesra Calon-Calon Dalam Parlimen Kuala Terengganu dengan semua jentera pilihanraya parlimen tersebut, semalam.

Majlis yang diadakan di Perkarangan Pejabat Umno DUN Ladang telah dihadiri oleh semua calon yang akan bertanding pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).



Mereka ialah Haji Mohd Zubir Embong (Parlimen Kuala Terengganu), Haji Wan Mahyuddin Wan Ngah (DUN Wakaf Mempelam), Dato’ Toh Chin Yaw (Bandar), Dato’ Wan Ahmad Farid Wan Salleh (Ladang) dan Dato’ Che Mat bin Jusoh (Batu Buruk).

Turut sama di dalam majlis tersebuat ialah Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said dan pemimpin-pemimpin Umno Bahagian Kuala Terengganu.

Menteri Besar dalam ucapannya menyeru semua jentera di Parlimen Kuala Terengganu untuk menebus kembali kekalahan pada pilihan raya lalu.

Beliau menegaskan bahawa hanya dengan bersatu dan membuang rasa amarah barulah parti dapat diselamatkan.

“Rezeki ini ditentukan Allah, mungkin hari ini adalah rezeki mereka yang berdiri di hadapan tuan-tuan dan puan-puan ini untuk menjadi calon. Mungkin esok giliran tuan-puan di hadapan saya pula untuk berdiri di sini. Insyaallah dengan semangat dan keikhlasan, tuan-puan mampu untuk mencipta kemustahilan dengan memenangi keseluruhan DUN dan Parlimen Kuala Terengganu,” katanya.

Majlis yang dihadiri hampir 2000 orang jentera termasuk parti komponen itu dilihat sebagai petanda awal bahawa Kuala Terengganu akan kembali berada di tangan Barisan Nasional.

Rata-rata jentera yang ditemui juga memberi keyakinan bahawa mereka telah bersedia menawan kembali Kuala Terengganu.