Halaman

04 April 2013

Manifesto BN Terengganu akan umum dalam tempoh terdekat

Semua janji dari tahun 2008 hingga tahun 2012
telah ditunaikan Kerajaan Barisan Nasional
Oleh: Suriati Ali

 “Manifesto Barisan Nasional (BN) Terengganu yang bakal diumumkan dalam tempoh terdekat nanti, sebagai
tambahan kepada manifesto BN Pusat yang dibuat berdasarkan keupayaan kewangan Kerajaan Pusat, bukan janji kosong seperti yang dilakukan part-parti pembangkang dan Pakatan Rakyat (PR).

“Pengumuman mengenainya akan dibuat selepas manifesto BN pusat dilancarkan nanti, “kata Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said yang juga Pengerusi BN Terengganu.

Pada Pilihan Raya Umum (PRU) 2008, BN menang dengan lebih dua pertiga majoriti kerusi dalam DUN Terengganu dan menguasai tujuh kerusi Parlimen manakala Pas hanya memenangi lapan kerusi Dun dan satu kerusi Parlimen.

Bagaimanapun pada pilihan raya kecil Parlimen Kuala Terengganu pada 17 Januari 2009, Pas menang kerusi itu, menjadikan ia kini menguasai dua kerusi Parlimen manakala BN menguasai enam kerusi Parlimen.

Pada PRU 2004 dan 2008, BN menguasai negeri Terengganu, selepas negeri itu jatuh kepada Pas pada PRU 1999.

 Dato’ Seri Haji Ahmad turut memberitahu rakyat perlu memberi mandat kepada Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Tun Abdul Razak dan Kerajan BN untuk terus menerajui kepimpinan negara.

“Tiada alasan untuk rakyat menidakkan kemampuan Perdana Menteri sepanjang empat tahun menerajui kepimpinan negara. Bukan saja patut diberi mandat sepenggal lagi malah lebih banyak penggal.

 “Perdana Menteri perlu diberi mandat untuk lebih banyak penggal kerana beliau masih muda, kuat bekerja, berwawasan dan berkebolehan serta berkemampuan memimpin dan memacu negara ke arah terbaik,” katanya..

Katanya, patut berbangga dengan kedudukan dan pencapaian negara sekarang yang melalui pelbagai proses tranformasi di bawah pimpinan Najib, terutama di bidang ekonomi dan pembangunan,” katanya.

 “Terlalu banyak beliau beri, Bantuan Rakyat Satu Malaysia (BR1M), Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M), dan Perumahan Rakyat 1Malaysia (PR1MA), Baucer Buku 1Malaysia dan pelbagai bantuan lagi demi faedah rakyat,” katanya.