Halaman

16 April 2013

Manifesto BN Terengganu realistik dan terbaik

Oleh: Suriati Ali 

Pergerakan Puteri Umno Terengganu menyifatkan aku janji atau Manifesto Barisan Nasional (BN) Terengganu yang diumumkan Pengerusi BN Negeri, Dato’ Seri Haji Ahmad Said malam tadi, bersifat realistik dan terbaik untuk semua lapisan masyarakat.

Kandungan manifesto yang menggabungkan tiga elemen penting berteraskan pendidikan, kebajikan dan sukan pasti menjanjikan satu perubahan besar dan mengubah landskap Terengganu yang sudah sedia maju dan membangun.


 Ketuanya, Puan Nordiana Shafei, berkata manifesto tambahan itu menjadi pelengkap kepada Manifesto BN Pusat yang diumumkan Perdana Menteri, Dato’ Seri Mohd Najib Tun Razak, baru-baru ini.

“Apa pun, sama ada Manifesto BN Pusat atau Manifesto Tambahan BN Terengganu, kedua-duanya dibuat berdasarkan keupayaan kewangan Kerajaan BN Pusat dan negeri. Ia bukan janji kosong seperti yang dilakukan part-parti pembangkang dan Pakatan Rakyat (PR).

“Saya harap manisfesto ini dapat diterima rakyat dengan sebaiknya kerana berdasarkan kandungan yang dinyatakan itu meliputi semua aspek, termasuk sukan, pembangunan belia, perumahan, pembangunan ekonomi, usahawan dan pendidikan,” katanya.

 Beliau berkata, rakyat seharusnya mengambil peluang memilih parti yang terbaik serta boleh membentuk negeri yang lebih maju dan berdaya saing menerusi manifesto yang dibentangkan itu.

 “Pada masa sama, rakyat sewajarnya membandingkan antara manifesto BN dan pembangkang, bagi menilai mana lebih baik untuk masa depan mereka.

 “Janganlah mereka terutama pengundi muda terpengaruh dengan janji-janji palsu pembangkang kerana berdasarkan pemerhatian sebelum ini, tiada satu pun manifesto pembangkang itu mampu ditunaikan untuk kebaikan rakyat. “Tidak seperti Kerajaan BN, apa yang dijanjikan pasti akan dilaksanakan.

 Oleh itu, sebagai rakyat yang sayangkan Terengganu dan mahukan pembangunan yang berterusan, sewajarnya kita terus memberi mandat kepada BN.