Halaman

14 April 2013

Nama calon BN dijangka diumum Selasa (16 April)

Nama-nama calon yang bakal bertanding atas tiket Barisan Nasional (BN) di Terengganu pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) djangka diumumkan Selasa ini (16 April).

Pengerusi BN Negeri, Dato’ Seri Haji Ahmad Said, dijadualkan membuat pengumuman itu selepas mendapat `lampu hijau’ dari Perdana Menteri, Dato' Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak.

Menurut sumber-sumber, Dato’ Seri Haji Ahmad yang juga Menteri Besar, akan ke Kuala Lumpur esok bagi menerima watikah bakal calon-calon BN yang akan bertanding kerusi Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (DUN) di Terengganu pada PRU13.

Semua calon tersebut akan dimaklumkan mengenai pemilihan mereka dan pengumuman mengenainya akan dilakukan Dato’ Seri Haji Ahmad dalam satu majlis yang akan diatur nanti.

Sebelum ini Menteri Besar berkata, beliau sudah bersedia mengumumkan senarai calon BN pada bila-bila masa dan masih menunggu kebenaran atau `lampu hijau dari pucuk pimpinan parti BN.

“Apa yang pasti calon yang bakal diumumkan dan bertanding pada Pilihan Raya Umum Ke 13 (PRU13) nanti, sudah pasti berjiwa rakyat, calon boleh menang, berkaliber dan berwibawa bagi menjalankan tanggungjawab kepada rakyat,” katanya.