Halaman

07 April 2013

PB Square siap hampir 80 peratus

Oleh: Suriati Ali 

Kompleks mega Paya Bunga Square (PB Square) milik Perbadanan Memajukan Iktisad Negeri Terengganu (PMINT) di bandar raya ini kini hampir siap 80 peratus.

PB Square yang berharga RM120 juta dan mengandungi kompleks perniagaan, hotel dan pejabat yang dijangka siap sepenuhnya pada Julai 2013.

 Pengurus Besar PMINT Dato’ Haji Osman Muda berkata apabila siap kelak kompleks itu akan mengandungi 1 blok hotel 19 tingkat dengan 199 bilik, kolam renang, bilik seminar, gymnasium, ruang pejabat, premis perniagaan empat tingkat dan tempat letak kereta tiga tingkat.

"Projek itu yang buat sementara ini dinamakan Paya Bunga Square merupakan pertama seumpamanya di negeri ini dan akan menjadi mercu tanda PMINT.

 “Langkah PMINT membina kompleks itu bertepatan dengan hasrat kerajaan negeri untuk mempercepatkan pembangunan Kuala Terengganu sebagai sebuah bandar raya. ," katanya kepada Teganukita.

 Kompleks itu sedang dalam proses pembinaan terletak di belakang pejabat PMINT di Jalan Masjid Abidin dan bersebelahan dengan perhentian bas Majlis Bandaraya Kuala Terengganu.