Halaman

01 April 2013

Pemimpin Pemuda PAS menghina Nabi Muhammad adalah biadap


Ahli Persatuan Pesara Kerajaan Malaysia Daerah Besut menghadiri perjumpaan dengan Datuk Seri Dr Abdullah Md Zin

Oleh: Mohammad Ishak 

Perbuatan seorang pemimpin Pemuda PAS Pusat yang memfitnah UMNO dalam pembikinan video seks malah menyamakan pula dengan Nabi Muhammad SAW sudah keterlaluan dan perlu diambil tindakan pihak berkuasa.

Penasihat Agama Perdana Menteri,Datuk Seri Dr Abdullah Md Zin berkata, pemimpin berkenaan juga memang biadap kerana satu penghinaan terhadap Nabi Muhammad SAW.

Katanya, jika inilah model kepemimpinan PAS yang mendakwa memperjuangkan Islam ia satu kesilapan besar dan patut ditentang oleh seluruh umat Islam negara ini.


Abdullah yang juga Ahli Parlimen Besut berkata, Pas perlu mengambil tindakan terhadap Khairul Fahmi Mat Som kerana mengeluarkan kenyataan yang boleh menyinggung umat Islam sendiri.

“Kenapa setiap kalim keluar video seks pemimpin pembangkan mereka sering menyalahkan UMNO sedang ia dilakukan oleh indiviidu tertentu,” katanya kepada media selepas majlis Ramah Mesra dengan ahli Persatuan Pesara Kerajaan Malaysia (PPKM) Daerah Besut, hari ini.

Katanya, tindakan Khairul Fahmi itu adalah perbuatan orang jahil dan tidak bertamadun dan perlu ditentang oleh rakyat negara ini.

Menurutnya, UMNO bukan parti purba yang menoleh ke belakang malah membimbing umat Islam untuk mencapai kemajuan di dunia dan akhirat.

Katanya, adalah tidak wajar UMNO akan sanggup mengeluarkan video seumpama itu terhadap Nabi Muhammad SAW jika sekalipun masih hidup.

Abdullah berharap, badan bukan kerajaan termasuk PERKASA tanpil membuat laporan polis terhadap pemimpin pemuda PAS berkenaan bagi membolehkan pihak berkuasa menjalankan siasatan seterusnya mengambil tindakan.