Halaman

05 April 2013

Peserta menunggu johan Qari dan Qariah Majlis Tilawah Al Quran Peringkat Negeri Terengganu

Oleh: Mohammad Ishak 



Dua peserta menunggu menunjukkan kehebatan masing-masing apabila muncul Johan Qari dan Qariah Majlis Tilawah Al Quran Peringkat Negeri Terengganu yang berlangsung di Stadium Mini Besut, Kampung Raja malam tadi.

Peserta dari Kuala Terengganu, Mohd Hafas Ali muncul johan bahagian Qari manakala Siti Mas Ismail dari Besut muncul johan bahagian Qariah. Dengan kejayaan itu dua peserta terbabit juga akan mewakili Terengganu ke Majlis Tilawah Al Quran Peringkat Kebangsaan yang akan diadakan pada 2 Mei depan di Lundang,Kota Bharu, Kelantan.


Pesuruhjaya Hal Ehwal Agama Terengganu, Dato’ Mohd Rozali Saleh merangkap Pengerusi Jawatankuasa Pelaksana Majlis Tilawah Al Quran mengumumkan nama peserta yang berjaya.

Manakala DYMM Sultan Terengganu, Sultan Mizan Zainal Abidin merasmikan upacara penutup dan menyampaikan hadiah kepada peserta yang berjaya.

Hadir sama Menteri Besar, Dato’ Seri Ahmad Said, Setiausaha Kerajaan Negeri, Dato’ Mazlan Ngah, Pengerusi Jawatankuasa Agama dan Penerangan Negeri, Haji Khazan Che Mat serta pemimpin kerajaan negeri.

Mohd Hafas dan Siti Mas yang juga johan menunggu sebelum ini pernah lima kali menjadi johan tilawah Al Quran.

Dengan kejayaan itu mereka memperolehi wang tunai RM7,000 setiap seorang beserta piala.