Halaman

02 May 2013

PM bawa ole-ole untuk Mengabang Telipot

Oleh: Kamarudin Mat Akib

Perdana Menteri, Dato’ Seri Mohd Najib Tun Razak, membawa ‘ole-ole’ kepada penduduk Kampung Mengabang Telipot, sebagai mengenang kedatangan arwah bapa beliau ke kampung tersebut, kira-kira 42 tahun lalu.



 “Saya rasa terhormat dapat mengulangi apa yang telah dilakukan oleh Allahyarham Tun Abdul Razak Hussein (datang ke Kampung Mengabang Telipot).

 “Jika saya datang ke sini tak bawa buah tangan rasa tidak sedap pula. Jadi saya hadiahkan sebuah masjid baru di kampung ini. Kos pembinaan masjid itu akan dibincangkan kemudian,” katanya ketika berucap di majlis Pemimpin Bersama Rakyat di padang berhampiran Masjid Mengabang Telipot, petang semalam.

Hadir sama isteri Perdana Menteri, Datin Sri Rosmah Mansor; Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said dan isteri, To’ Puan Seri Norliza Mahmud; Setiausaha Kerajaan Negeri, Dato’ Haji Mazlan Ngah serta pemimpin Barisan Nasional (BN) dan pembesar negeri.

 Allahyarham Tun Abdul Razak sewaktu menjadi pemimpin nombor satu negara telah datang ke Kampung Mengabang Telipot pada tahun 1971.

Perdana Menteri menaruh keyakinan penduduk di kawasan itu serta di Parlimen Kuala Nerus akan memberi sokongan tidak berbelah-bagi kepada BN pada pilihan raya umum ini.

 “Saya tidak khuatir rakyat tidak boleh buat penilaian di segi siapa yang lebih mampu memerintah negara antara BN dan PR (Pakatan Rakyat),” ujar beliau.

Beliau berkata, rakyat juga bijak menilai siapa yang menepati janji dan pihak mana yang gemar menabur janji-janji kosong.