Halaman

30 May 2013

Rombakan Exco Terengganu selesai

Oleh: Aida Abd Rahman

Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said memberitahu rombakan kecil portfolio Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (Exco) Terengganu sudah pun selesai dibentuk dan akan diumumkan dalam masa terdekat.

Beliau bagaimanapun enggan mengulas lanjut portfolio terbaru itu, berikutan masih belum dipersembah untuk mendapat perkenan Sultan Terengganu, Sultan Mizan Zainal Abidin.

"Kita sudah menyelesaikan rombakan seperti mana saya maklum dulu, tetapi kita belum boleh mengumumkannya selagi belum dipersembahkan kepada Tuanku Sultan Terengganu," katanya selepas mempengerusikan Mesyuarat Mingguan Exco Negeri Terengganu, di Wisma Darul Iman, Kuala Terengganu, semalam.

Turut hadir, Setiausaha Kerajaan Negeri, Dato’ Haji Mazlan Ngah.

Pada 20 Mei lalu, dato’ Seri Haji Ahmad mengumumkan kerajaan negeri itu bakal melakukan rombakan kecil melibatkan Exco bagi membolehkan portfolio yang diwujudkan seiring dengan penubuhan kementerian serta Kabinet yang baru ditubuhkan Kerajaan Pusat.

Menteri Besar berkata langkah itu diambil bagi menampung pelbagai peranan dan tugas terhadap rakyat yang bakal dilaksanakan oleh kerajaan negeri agar ia seimbang dengan tanggungjawab di peringkat Pusat.