Halaman

21 May 2013

T'Kafe Mr Burger ketiga dilancar 25 Mei

AZMI RAZIK
Oleh: Aida Abd Rahman

Yayasan Pembangunan Usahawan Terengganu (YPU) memperluaskan jaringan perniagaan restoran T’Kafe dengan penubuhan cawangan T' Kafe Mr Burger yang terbaru di Pusat Dagangan Terengganu (TTC), Kuala Terengganu, tidak lama lagi.

T’ Kafe Mr Burger yang pertama, di Chendering dan kedua di Paka, mula beroperasi pada awal dan penghujung April lalu, mendapat sambutan yang amat baik dari pelanggan sekitar.

Rangkaian ketiga akan dilancarkan oleh Pengerusi Jawatankuasa Usahawan, Pembangunan Luar Bandar, Kepenggunaan dan Koperasi negeri, YB Roslee Daud, di Hadapan Galeri B, TTC, 25 Mei (Sabtu) ini, kira-kira jam 9.30 pagi.

Ketua pegawai Eksekutif YPU, Haji Azmi Razik , berkata T’Kafe Mr Burger yang terbaharu dikendalikan Encik Mohd Wahyu Affandy Zainuddin selaku Pengarah Urusan yang juga pengusaha Murtabak Raja.

“Menu yang dihidangkan dalam restoran itu nanti menepati konsep hidangan yang ringkas dan menyelerakan seperti pelbagai jenis burger, bujur (oblong) dan Murtabak Raja yang semakin terkenal sejak kebelakangan ini.

“Selain itu, turut terdapat sajian berat seperti nasi lemak, nasi beriani dan nasi dagang yang memenuhi selera ramai,” katanya.

Haji Azmi berkata, YPU berharap agar cawangan T Kafe Mr Burger ini dapat diwujudkan di dalam dan luar Terengganu dengan menggunakan konsep francais kepada usahawan yang berminat alam perniagaan ini.