Halaman

28 June 2013

Biro Penerangan UMNO Besut akan digerakan segera

Oleh: Mohammad Ishak

Umno Bahagian Besut akan memperkukuhkan jenteranya terutama biro penerangan bagi memberi penjelasan pelbagai isu yang akan dibangkitkan pihak pembangkang pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Besut.

Pengerusi Biro Penerangan Umno Bahagian itu, Datuk Wan Zakaria Abdul Rahman berkata, satu mesyuarat khas biro berkenaan akan diadakan Ahad ini untuk menyusun atur program parti yang akan dilaksanakan sepanjang tempoh kempen PRK berkenaan.

Katanya, mesyuarat itu akan dipengerusikan sendiri oleh Ketua Penerangan UMNO Malaysia,Datuk Ahmad Maslan,akan membincangkan pelbagai perkara termasuk isu-isu yang bakal dicetuskan pihak pembangkang.

Wan Zakaria yang pernah menjadi wakil rakkyat kawasan itu selama tiga penggal berkata, pertandingan merebut kerusi DUN Kuala Besut, dijangka menarik kerana ia PRK pertama selepas PRU13 baru-baru ini.

Bagaimanapun,katanya, pengalaman beliau selama 15 tahun mewakili rakyat di kawasan itu harapan Barisan Nasional (BN) untuk mempertahankan kerusi itu amat cerah sekali.

Katanya, biro penerangan akan digerakkan mulai sekarang secara tersusun termasuk menggunakan media social untuk menangkis isu-ius yang akan dibangkitkan pembangkang selan mengetengahkan janji kerajaan BN.

Beliau berkata, kehadiran Ahmad yang juga Timbalan Menteri Kewangan  diharap dapat membantu memperkemaskan jentera peneragan partri di peringkat bahagian dan kawasan.

Wan Zakaria berkata, pengundi di DUN Kuala Besut, menaruh harapan besar BN kekal di kawasan itu kerana masih banyak projek pembangunan untuk golongan nelayan akan dilaksanakan kerajaan.

Beliau berkata, sepanjang tempoh perkhidmatan bekas ADUN, Allahyarham Dr A Rahman Mokhtar menjadi wakil rakyat sudah banyak kemudahan untuk rakyat disediakan di kawasan itu termasuk Pulau Perhentian.

Katanya, masalah penempatan penduduk yang sering dilanda hakisan ombak di persisiran pantai juga akan diatasi apabila sebuah rumah pangsa yang dibina kerajaan negeri sudah siap dan akan diagihkan kepada pemohon tidak lama lagi.

“Saya yakin BN akan terus kekal di DUN Kuala Besut kerana rakyat sudah matang selain penduduk Besut memang menolak kehadiran pembangkang” katanya.,