Halaman

30 June 2013

CUKUP-CUKUPLAH

Oleh: Putera Pesisir Air 


Sudah cukup, cukup sudah, cukup sampai di sini saja, daripada batin terseksa, lebih baik ku pergi saja.

Lirik lagu ini sesuai sekali untuk kita tujukan kepada pakatan pembangkang (DAP,PKR dan PAS) supaya cukuplah menipu rakyat.

Cukuplah berjanji yang bukan-bukan pada rakyat, cukuplah menimbulkan huru-hara kepada negara dan masyarakat.

Cukuplah menimbulkan kesesatan kepada umat Islam dengan berbagai fatwa dan penyelewengan dan sebagainya lagi hingga kehidupan rakyat dalam keadaan aman harmoni menjadi terancam akibat dari perbuatan puak-puak ini.

Melihat dari gelagat kumpulan pembangkang (DAP-PKR-PAS) yang tidak mampu berfikir, sudah cukup untuk kita buat kesimpulan yang pakatan mereka tidak diperlukan oleh negara dan negeri kita.

Apakah kita mahu bersekongkol dengan golongan yang menyokong fahaman pluralisma iaitu semua agama sama sahaja, termasuk Islam?

Apakah kita mahu bersama golongan yang mengamalkan kebebasan sex termasuk LGBT yang bersama-sama dengan Anbiga dalam memperjuangkannya atas nama hak kebebasan asasi manusia.

Sanggupkah kita bersama dengan golongan ini yang mahu menghapuskan hak-hak istimewa orang Melayu, menentang kedudukan Islam sebagai agama Persekutuan, meminggirkan Raja Raja kerana DAP mahukan sebuah negara Republik?

Teganya kau menari di atas tangisanku, kau permainkan sesuka hatimu, sudah cukup cukup sudah, cukup sampai di sini saja.

Baca, faham, selidiki dan sebarkan kepada rakan-rakan supaya kita tidak mudah terpedaya dengan taktik kotor Pakatan Penipu. Sayangi Malaysia kerana hanya Malaysia bumi milik kita!

Baca tulisan fellow kanan UKM ini dan insafilah: Tidak lama dulu akhbar tempatan heboh dengan satu majlis makan malam di Hotel Red Rock Pulau Pinang anjuran Ahli Parlimen DAP dari Jelutong yang dihadiri sekumpulan 35 orang paderi Kristian yang dikatakan berikrar mahu menjadikan agama Kristian sebagai agama rasmi negara ini.

Dikatakan juga bahawa parti itu sudah bersetuju bekerjasama dengan pihak Kristian bagi menjayakan misi berkenaan dalam jangka masa 10 tahun.

Juga didedahkan perancangan mereka hendak mengkristiankan orang Melayu seperti yang sudah dilakukan di beberapa bandar di Sarawak termasuk Sibu dan Miri.

Pendedahan itu dibuat oleh bekas anggota kuat dan berpengaruh DAP Pulau Pinang, Mohamad Razali Abdul Rahman, dalam beberapa ceramahnya selepas insaf dengan apa yang dilakukan parti yang amat kuat didukungnya pada suatu ketika.

 Beliau kemudian dipecat parti itu selepas membuat pendedahan terbabit. Razali juga membuat laporan polis pada 13 Mei 2011, di Ibu Pejabat Polis Daerah Timur Laut, Georgetown, mengenainya tetapi hingga kini tidak pula diketahui apakah hasil siasatan polis.

Hanya kerana kuasa Inilah sebenarnya perjuangan parti yang bersekongkol dengan PAS hanya kerana mahu mendapat kuasa.

 Oleh kerana mahukan kuasa, Mursyidul Amnya, Datuk Nik Aziz Nik Mat bersedia pula bekerjasama dengan DAP walaupun Pengerusi DAP, Karpal Singh, pernah berikrar akan menentang habis-habisan usaha mewujudkan undang-undang syariah dalam negara ini.

Tidak kurang menarik pendedahan Razali itu ialah mengenai strategi DAP untuk menawan Putrajaya. Memang tidak ganjil bagi sebuah parti politik mengadakan strategi untuk memenangi pilihan raya dan dengan itu dapat menerajui kerajaan.

Usaha ini sudah jelas dilaksanakan gabungan pimpinan bapa dan anak dalam parti itu, Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng yang beriya-iya mahu menonjolkan DAP sebagai parti dominan dalam pembangkang.

Dalam keghairahan mereka itu, Kit Siang mempertaruhkan masa depan politiknya bertanding di Gelang Patah, Johor dengan harapan menerajui usaha pembangkang meresapi kubu kuat UMNO tetapi beliau kini terpaksa pula berhadapan dengan Menteri Besar Johor, Datuk Abdul Ghani Othman. Walaupun kawasan itu mempunyai majoriti pengundi Cina, Abdul Ghani yang dikatakan mempunyai pengaruh kuat dalam kalangan orang Cina Johor tentunya mempunyai harapan mendapat sokongan mereka.

Ini masanya bagi pengundi Cina membuktikan bahawa mereka bukan perkauman dengan memberi sokongan kepada Ghani.

Apa yang menarik daripada pendedahan bekas Setiausaha Organisasi DAP Pulau Pinang itu yang juga Timbalan Ketua Pemuda DAP negeri terbabit, mengesahkan pandangan ramai terhadap parti yang dianggap cauvinis.

Pendedahan Razali menguatkan lagi anggapan ramai terhadap sifat dan perjuangan perkauman parti itu. Beliau mengakui sudah diberi kepercayaan melaksanakan pelbagai rancangan yang menekan orang Melayu di pulau itu dengan menyandang jawatan sebagai Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam.

Antara tugas utamanya dalam kerajaan negeri ialah merancang bagaimana mahu mengusir orang Melayu keluar dari Pulau Pinang dan sudah terbabit secara langsung dalam isu tanah orang Melayu, termasuk di Pokok Asam, Jelutong, Balik Pulau, Bayan Mutiara dan pelupusan rancangan membina sebuah masjid yang berharga RM125 juta dengan memberikan tapaknya untuk sebuah bangunan komersial.

Beliau juga mengakui bertanggungjawab merancang usaha merampas tanah orang Melayu dan merobohkan kedai orang Melayu kerana tidak menyokong DAP. Bagaimanapun, peniaga Cina yang diketahui penyokong pembangkang tidak diusik langsung walaupun tidak mempunyai lesen berniaga.

Memandangkan dia sudah diberi kepercayaan oleh Guan Eng, tentunya Razali mengetahui banyak hal mengenai perjuangan dan tindakan parti yang tidak didedahkan kepada khalayak.

Lebih-lebih lagi kerana dia dilantik menjadi penasihat yang dipercayai oleh Ketua Menteri itu dengan menyandang pelbagai jawatan penting parti termasuk menjadi Pegawai Tugas-Tugas Khas Ketua Menteri, selain Setiausaha Publisiti DAP negeri.

Yang agak mencemaskan ialah pendedahannya terhadap keghairahan parti itu menggunakan pegawai Zionis Yahudi sebagai penasihat perancangan dengan melatih dan menasihat satu jawatankuasa sulit 17 orang pakar strategi yang juga dianggotai Razali, satu-satunya orang Melayu serta seorang India.

Yang lainnya berbangsa Cina. “Kami dilatih oleh pakar dari luar negara. Saya dilatih hampir tiga tahun oleh pihak Israel. Tiga tahun saya berada di bawah naungan Israel.”