Halaman

05 June 2013

Jawatan presiden dan timbalan perlu kekal

Oleh: Suriati Ali

 Ketua Penerangan Umno Terengganu, Dato' Haji Ahmad Razif Abd Rahman menyokong cadangan supaya jawatan presiden dan timbalan presiden Umno tidak dipertandingankan bagi mengelak perpecahan pada Perhimpunan Agung Umno pada Oktober ini.

 Katanya, gandingan mantap Perdana Menteri Dato’ Seri Haji Najib Tun Razak dan timbalannya Tan Sri Muhyiddin Yasin selaku timbalan presiden Umno adalah yang terbaik untuk menjayakan segala program transformasi parti.

 “Kedua-dua parti itu perlu dikekalkan kerana kepimpinan mereka masih diperlukan untuk memacu Umno ke hadapan dan memenuhi aspirasi Barisan Nasional (BN).

“Berdasarkan pengalaman, setiap kali pertandingan diadakan mesti berlaku perpecahan, kita tidak mahu ini berlaku, jadi saya berharap ia perlu dikekalkan dan tiada pertandingan,” katanya.

 Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menghadiri Mesyuarat Mingguab Ahli-ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri, di Wisma Darul Iman, Kuala Terengganu, hari ini.

 Dato’ Haji Razif turut memberitahu, parti memerlukan barisan kepimpinan yang mantap serta bertanggungjawab bagi meneruskan kelangsungan perjuangan Umno dalam membela nasib rakyat di negara ini.