Halaman

29 June 2013

Penduduk Kg Surau Hj Yaacob dapat masjid baru

Oleh : Amirullah Othman 

Penduduk kampung Kampung Surau Haji Yaacob sangat gembira apabila masjid baru yang telah lama diidamkan telah siap di bina dengan kos RM 3.4 juta.

Jurutera Daerah, Pejabat Agama Daerah menyempurnakan proses penyerahannya kelmarin dan dijangka Masjid Surau Hj. Yaacob ini boleh digunakan pada minggu hadapan.



Encik Zaidi Muda calon Barisan Nasional dalam PRU 13 yang lalu melahirkan rasa syukur kehadrat Ilahi kerana apa yang diperjuangkan oleh beliau selama ini telah termakbul dan penduduk Kampung Surau Hj Yaacob telah mendapat tempat ibadat yang lebih besar dan selesa.

Ini merupakan satu projek daripada kerajaan Barisan Nasional yang sentiasa membantu setiap permasalahan rakyat dan telah membina banyak masjid di seluruh negeri Terengganu.

Ruang dewan untuk pelbagai kegunaan juga telah di bina di bahagian atas masjid. Sebarang aktiviti boleh dijalankan seperti kursus perkahwinan,kursus pengurusan jenazah dan sebagainya.

Boleh kita lihat pada ukiran mimbar dan ayat-ayat suci Al-Quran sangat cantik dan memukau pandangan kerana kehalusan seni binanya.

 Ini menunjukkan negeri Terengganu memang sesuai dengan gelarannya “Darul Iman”.