Halaman

14 June 2013

Ukom anjur Majlis Mesra Media

Oleh: Suriati Ali

Pelbagai agensi media di negeri ini diminta bersama-sama Unit komunikasi Negeri (Ukom) mengkaji dan mencari punca kemenangan tipis Barisan Nasional (BN) Terengganu pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) lalu.

 Pengarah Ukom Haji Shamsudin Sulong, berkata kedua-dua pihak itu perlu bersama memikirkan bagaimana ingin menarik kembali kepercayaan rakyat terutama golongan muda terhadap BN.

 “Kadang-kala saya tidak faham, apa lagi rakyat inginkan sedangkan pelbagai kebajikan, bantuan, kemudahan, pendidikan dan sebagainya dihulurkan kerajaan semata-mata mahu melihat rakyat hidup senang.



“Apa yang dikesalkan mereka mudah percayakan dakyah dan fitnah yang dilemparkan pembangkang sedangkan apa yang dikatakan itu bukannya betul dan mustahil untuk dilaksanakan,” katanya ketika berucap pada Majlis Mesra Media Bersama Ukom

Lebih 30 petugas pelbagai media hadir bagi memeriahkan majlis santai yang diadakan di Permai Hotel, Kuala Terengganu petang ini.

 Haji Shamsudin turut memberitahu, petugas media berperanan penting dalam menyampaikan sumber berita dan maklumat tepat kepada pihak berkaitan, terutama kepada masyarakat.

 Katanya, pada sama sama, Ukom tidak jemu memperjelaskan isu-isu semasa melalui pelbagai program yang diaturkan selaras dengan moto `Merakyatkan Pentadbiran dan Pembangunan’ “Pendekatan itu mampu menangkis dakyah dan fitnah oleh pihak yang tidak bertanggungjawab terhadap negeri dan pihak berkepentingan,” katanya. .