Halaman

23 July 2013

4,727 murid di Kuala Besut bercuti esok

Oleh; Esah Abdullah

Seramai 4,727 murid dari lapan buah sekolah dalam kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Besut akan diberi cuti sehari (esok) bagi memberi laluan kepada Pilihan Raya Kecil (PRK) DUN itu yang berlangsung esok.

Pegawai Perhubungan Jabatan Pelajaran Negeri Terengganu (JPNT), Encik Hamid Yahya berkata, lapan buah sekolah terbabit ialah SekolahMenengah Kebangsaan (SMK) Kuala Besut, Sekolah kebangsaan (SK) Pulau Perhentian, SKKampung Nail, SK Alor Peroi, SKKampung nagka, SK Kampung Baharu dan SKBukit Puteri.

Katanya, sekolah berkenaan telah dijadikan pusat mengundi bagi PRK DUN Kuala Besut yang akan berlangsung esok dan sesi persekolahan bagi cuti ganti sempena PRK itu akan diadakan pada 7 September depan.

“Pelepasan cuti bagi murid merupakan perkara biasa bila berlaku sesuatu peristiwa membabitkan bangunan sekolah pada hari bersekolah dan ia perlu diganti pada hari lain,” katanya.

Sehubungan itu, seramai 17,683 jumlah pemilih berdaftar layak mengundi di PRK DUN  Kuala Besut esok dan merupakan yang pertama diadakan selepas PRU13 pada 5 Mei lalu.

Pilihan raya semula itu diadakan berikutan kematian penyandangnya, Allahyarham Dr. A. rahman Mokhtar akibat komlikasi paru-paru di Hospital Sultanah Nur Zahirah pada 26 Jun lalu.