Halaman

09 July 2013

Golongan muda sokong calon BN Kuala Besut

Tengku Zaihan 



Oleh: Kamarudin Mat Akib 
Gambar oleh Zulkipli Putra

Pemuda Umno Terengganu yakin calon Barisan Nasional (BN) bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Kuala Besut, Tengku Zaihan Che Ku Abd Rahman, akan mendapat sokongan padu daripada pengundi muda di kawasan berkenaan.

Malah, Ketua Pemuda Umno Kuala Terengganu, Encik Badrul Hisaham Zaki, turut menaruh keyakinan yang besar calon berkenaan bakal menjadi pilihan majorit penghundi di kawasan itu, sekaligus membantu memastikan kemenangan BN pada PRK berkenaan.

 “Berdasarkan keputusan pilihan raya umum lalu, kita (BN) agak sukar untuk mendapat undi daripada golongan muda.

 “Bagaimanapun, pada PRK ini saya yakin Tengku Zaihan mampu meraih undi daripada generasi muda kerana beliau merupakan calon terbaik yang dikemukakan oleh pucuk pimpinan BN,” katanya.


Beliau berkata demikian sebagai mengulas pencalonan Ketua Penolong Pengarah Jabatan Pengaliran dan Saliran (JPS) (Bahagian Korporat) Tengku Zaihan, 37, sebagai calon BN pada PRK Kuala Besut, pada 24 Julai ini.

Pengumuman tersebut dilakukan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin, selaku Pengarah Pilihanraya BN, di Dataran Kuala Besut, petang ini.

Encik Badrul Hisham berkata, pihaknya akan menggerakkan jentera parti bagi membantu calon BN menang pilihan raya dan mendapat majoriti yang lebih besar seperti yang dihajati pucuk pimpinan BN.

 “PRK ini tidak boleh dipandang ringan dan kita perlu berjuang berhabis-habisan bagi mempertahakan kedudukan BN sebagai kerajaan yang memerintah negeri ini,” katanya.