Halaman

25 July 2013

Kuala Berang Melangkah Ke Depan.

Oleh: Mastura Jamaldin

Program satu hari satu malam yang di adakan di Bahtera Kenyir walaupun singkat masanya tetapi memberi impak yang cukup besar apabila berjaya mengumpulkan seramai 80 orang yang terdiri daripada pemimpin masyarakat dalam Dewan Undangan Negeri (DUN)Kuala Berang.

Retreat yang di laksanakan buat pertama kali selepas Pilihanraya Umum ke 13 mendapat sambutan apabila rata-rata yang hadir memberikan tindakbalas yang positif terhadap sesi bengkel yang di sampaikan oleh Dato’ Ghazali Taib atau lebih dikenali Ghazali King yang merupakan anak jati Kuala Berang yang cukup berjaya di perantauan.

 “Untuk mewujudkan pasukan kekitaan,dun kuala berang yang satu kepala,kuat dan jitu Demi menjadikan kuala berang boleh hebat,..kebanggaan kite,..untuk semua peringkat…..dalam 5 tahun ke depan….kuala berang kita hadiahkan satu peradaban terbaik,unik dan damai untuk dunia…”

“Hari ini…….kita sambung berfikir,kita bentuk pasukan ,kita pasang niat bersama ,kita susun baris-baris tindakan bagaimana nak satukan masyarakat dewasa , muda dan remaja dalam bentuk program tindakan untuk mereka” kata YBM Dato Haji Tengku Putera, ADUN Kuala Berang sewaktu memberikan ucapan aluan dalam program tersebut.

Menurut YBM Dato’ Tengku Putera,konsep yang pertama kali di perkenalkan iaitu belayar sambil berbengkel adalah untuk memberikan satu acara santai tetapi berpenuh bermaklumat kepada para pemimpin masyarakat dalam Dun Kuala Berang.

Retreat ini akan di teruskan dari semasa ke semasa kepada semua peringkat pemimpin secara berterusan untuk memastikan Kuala Berang terus melangkah ke depan.