Halaman

01 July 2013

PKR MEMPUNYAI CALON YANG BERWIBAWA UNTUK KUALA BESUT- SUP KANAN ANWAR

Oleh: Ruslan Abdul Rahman

 Parti Keadilan Rakyat (PKR) mempunyai calon yang berwibawa untuk diletakkan bertanding di Dewan Undangan Negeri (Dun) Kuala Besut dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) nanti, kata Timbalan Pengerusi PKR Negeri Terengganu, Haji Abdul Rahman Yusof (yang juga Setiausaha Politik Kanan Dato’ Seri Anwar Ibrahim).
  “Calon berkenaan adalalah merupakan seorang jurutera yang hebat dan berwibawa,” katanya kepada penulis melalui telefon sebentar tadi. Beliau bagaimana pun mengakui akan melalui jalan yang sukar kerana sikap pimpinan Pas yang sering mengakui mereka kuat dan boleh menang.
   “Pas gitu sokmo, kata mereka boleh menang,” ujarnya.
    Penulis menyebut beberapa nama calon Pas termasuk bekas-bekas calon Pas, tetapi orang kanan Dato’ Seri Anwar itu tetap menganggap calon-calon berkenaan tidak berwibawa untuk membawa kemenangan kepada pakatan mereka.
 Beliau yang berada di Kuala Lumpur akan pulang ke Terengganus ehari dua lagi bagi meninjau perkembangan PRK yang bakal diadakan itu.Sebelum ini Pengerusi PKR Terengganu, YB Azan Ismail juga mencadangkan agar calon partinya bertanding di Kuala Besut dalam PRK nanti, tetapi ditentang oleh Setiausaha Agung Pas, Dato' Mustaffa Ali yang mendakwa itu adalah kawasan hak Pas sebagaimana pilihan raya umum lalu.