Halaman

06 July 2013

PRK DUN Kuala Besut: BN sasar 4,000 manjoriti


Idris beramah mesra dengan penduduk ketika sin ggah minum pagi di Kampung Seri Kemunting,Kuala Besut.

Oleh: Mohammad Ishak

Barisan Nasional (BN) mensasarkan penambahan 4,000 manjoriti diperolehi pada Pilihan Raya Kecil (PRK) DUN Kuala Besut pada 24 Julai ini.

Menteri Pendidikan II, Datuk Seri Idris Jusoh yang juga Timbalan Pengarah pilihan raya itu berkata, pihaknya yakin sasaran itu akan dicapai dengan semangat kuat pekerja parti dan sokongan secara berterusan pengundi di DUN Kuala Besut kepada Barisan Nasional.

Katanya,bagi membangkitkan semangat pengundi di kawasan itu BN menggunakan slogan baru :Kuala Besut Terus Membiru” dalam usaha menarik lebih ramai pengundi mengundi calon BN.

Idris yang juga Ketua Umno Bahagian Besut berkata, beliau sendiri yang kerap turun padang menemui pengundi sudah meminta semua ketua cawangan dan jentera parti mendekati pengundi.

“Pada PRK itu BN tidak akan menganjurkan program besar-besaran sebaliknya jentera parti akan menemui pengundi secara langsung,” katanya kepada media selepas majliis sarapan pagi bersama penduduk di Kampung Seri Kemunting, di sini hari ini.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan 12 Julai hari penamaan calon manakala 24 Julai hari pembungan undi. PRK Dun Kuala Besut diadakan berikutan kematian penyandangnya, Dr A Rahman Mokhtar pada 26 Jun akibat paru-paru berair.

Idris berkata, BN juga akan mengekalkan manisfesto yang diguna opakai pada PRU13 untuk menarik sokongan pengundi terhadap BN.

Pada PRU13 Dr A Rahman Mokhtar yang mempertahankan kerusi yang disandangnya sejak 2008 selepas mengalahkan calon PAS, Napisah Ismail dengan manjoriti 2,434 undi.

Mengenai calon BN Idris berkata, tiga nama terdiri daripada anak tempatan yang mempunyai pelbagai profesion sudah dikemukakan untuk pertimbangan  Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

“Saya yakin siapa sajaha calon BN yang akan dikemukakan ia akan menjadi pilihan pengundi di DUN Kuala Besut kerana mereka mahu kerusi itu terus dikekalkan oleh BN,” katanya.