Halaman

01 July 2013

PRK:BN DIRAMAL MENANG LEBIH BESAR MAJORITI DI DUN KUALA BESUT

Oleh: Ruslan Abdul Rahman 

Bekas calon BN yang menang dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Dun Kuala Besut tahun 1979, Dato’ Haji Wan Zakaria Abdul Rahman menegaskan bahawa Barisan Nasional (BN) akan menang dengan majoriti yang lebih besar dalam PRK kali ini.
  Ini katanya berdasarkan bahawa dalam pilihan raya umum lalu BN telah menang dengan majoriti besar dengan pengundi yang sama mengundi BN.
  Malah beliau berkata, kemungkinan mereka tidak mengundi BN dalam pilihan raya umum lalu akan beralih arah mengundi BN semula kerana melihat situasi pembangkang yang bercelaru pada masa ini.
   Ditanya sama ada beliau bercita-cita untuk menjadi calon lagi jika dipilih, beliau menengaskan akan memberi sokongan kepada mana-mana calon baru yang muda dan lebih berkaliber.
  Semalam pihak media sebaik selepas taklimat kepada jentera BN di Besut bersama Ketua Penerangan Umno Malaysia , Dato’ Ahmad Haji Maslan yang juga Timbalan Menteri Kewangan Malaysia telah dimaklumkan bahawa calon BN adalah yang terbaik dari anak tempatan .
   Sementara Pas masih lagi mencari calon yang sesuai dan menghadapi tekanan berikutan pakatannya Parti Keadilan Rakyat (PKR) juga menawarkan calonnnya, seorang jurutera untuk bertanding mewakili pakatan (PR).