Halaman

13 July 2013

TPM PUJI KERAJAAN NEGERI TERENGGANU BANGUNKAN PERUMAHAN UNTUK RAKYAT

Laporan Roslan Rahman dari Kuala Besut:
 Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin memuji langkah kerajaan Terengganu yang berusaha menyediakan perumahan kepada rakyat, iaitu dengan sasaran 10 ribu unit pada tempoh lima tahun.
  Langkah itu adalah menepati juga dengan dasar kerajaan Malaysia di bawah pimpinan Perdana Menteri , Dato’ Seri Mohd Najib Tun Razak yang mahu menyediakan perumahan kepada rakyat, termasuk golongan yang berpendapatan rendah.
 Tan Sri Muhyiddin memberitahu, dalam aku janji kerajaan BN dalam PRU 13 yang baru lalu, sebanyak 1 juta unit rumah akan di bina dalam tempoh lima tahun akan datang.
  Katanya, kementerian berkaitan sedang mengambil langkah-langkah wajar bagi menentukan taburan projek tersebut supaya meliputi seluruh negeri.
  Beliau berkata demikian ketika berucap di perasmian Perletakan batu asas pangsapuri mampu milik 4 tingkat Kampong Layout Tok Saboh Kuala Besut petang ini 13 Julai.
  Hadir sama Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said, Menteri Pendidikan II, Dato’ Seri Idris Jusoh, Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Abdul Rahman Dahlan, Setiausaha Kerajaan Negeri, Dato’ Haji Mazlan Ngah dan pemimpin-pemimpin negeri dan pusat serta penduduk kampong berkenaan.
   Tan Sri Muhyiddin menyatakan, bahawa memberi kemudahan perumahan kepada rakyat adalah menepati kehendak agama Islam.
    Beliau berkata, dasar-dasar kerajaan semuanya adalah menepati kehendak agama Islam dan janganlah ada pihak pembangkang cuba mengatakan apa yang kita lakukan tidak Islamik dan sebagainya hanya kerana perbezaan parti.