Halaman

23 July 2013

UKOM turun padang bantu orang miskin


Haji Shamsuddin beramah mesra dengan warga emas yang uzur

Oleh: Mohammad Ishak 

Sudah menjadi kelaziman kepada Unit Komunikasi Negeri Terengganu (UKOM) mengambil kesempatan turun padang menemui golongan yang memerlukan batuan setiap kali bulan Ramadan.

Penduduk di Kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Besut yang sedang bersiap untuk menghadapi Pilihan Raya Kecil (PRK) esok tidak ketinggalan menerima tempias apabila agensi berkenaan mendekati masyarakat.

Diketuai Pengarahnya, Haji Shamsuddin Sulong, dua kampung di DUN berkenaan dipilih bagi penyampaiian sumbangan hamper berbentuk makanan.

Kampung terbabit ialah Kampung Tok Has dan Kampung Lay Out Tok Saboh menjadi pilihan untuk program berkenaan.

Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) dua kampung terbabit memberi kerjasama menyenaraikan sepuluh orang setiap kampung terdiri daripada golongan miskin, usia emas, Orang Kelanian Upaya (OKU) yang uzur.

Haji Shamsuddin turut mengambil peluang untuk beramah mesra dengan semua penerima yang disenaraikan dan di sampaikan dari rumah ke rumah.

Sepanjang aktiviti itu semua peserta menyambut baik kunjungan UKOM sambil menghargai sumbangan yang diberikan walaupun tidak seberapa.