Halaman

24 July 2013

Undi awal, elak sesak

Laporan: Kamarudin Mat Akib dan Harun Hassan 
Gambar: Harish Fadzillah 



Warga emas dan suri rumah mengambil kesempatan untuk keluar mengundi di pusat-pusat pengundian bagi Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Besut, untuk mengelakkan kesesakan dan cuaca panas.



Tinjauan Teganukita di beberapa pusat pengundian mendapati golongan tersebut tiba di pusat tersebut sejak awal pagi dan terus memasuki pagar sekolah yang dijadikan pusat membuang undi.

Pasukan petugas Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mula bertugas sejak awal pagi manakala pasukan keselamatan turut berada di tepi jalan bagi mengawal trafik untuk mengelakkan kesesakan lalu lintas.

Sehingga ini, keadaan cuaca di sekitar DUN Kuala Besut amat terang dengan matahari mula memancar dan keadaan dijangka cuaca agak panas dalam sejam dua lagi. Calon Barisan Nasional (BN), Tengku Zaihan Che Ku Abdul Rahman, yang ditemui di Sekolah Menengah Kebangsaan Kuala Besut, pagi tadi turut meminta para pengundi upaya keluar lebih awal bagi menunaikan tanggungjawab mereka.

Katanya, beliau dan isterinya akan melawat semua pusat mengundi di DUN Kuala Besut, kecuali di Pulau Perhentian. Teganukta difahamkan Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said akan melawat pusat mengundi di Pulau Perhentian pagi ini.