Halaman

02 July 2013

USTAZ AZHAR IDRUS TIADA DALAM SENARAI CALON PAS

Oleh: Ruslan Abdul Rahman 

Pesuruhjaya Pas Terengganu Mohd Abdul Wahid Endut menjelaskan penceramah bebas Ustaz Azhar Idris yang popular, tidak dalam senarai calon Pas untuk pilihan raya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri Kuala Besut.
  Alasan utama yang diberikann=nya ialah kerana Ustaz Azhar adalah orang Ladang Kuala Terengganu,
bukannya Besut.
  Beliau mengesahkan senarai nama yang ada antranya ialah Ustaz Wan Azhar Wan Ahmad yang juga dikenali sebagai Ustaz Azhar yakni Yang DiPertua Pas Besut. Ramai menyatakan bahawa alasan yang diberikan itu dangkal dan tidak munasabah, sedangkan sebelum ini ramai calon-calon Pas bertanding tidak kira asalnya dari mana.
  Misalnya Mat Sabu pernah bertanding sebagai calon Pas Parlimen Kuala Terengganu beberapa tahun lalu. Mat Sabu orang Pulau Pinang. Nasaruddin Mat Isa pernah bertanding di Parlimen Besut dan sebagainya lagi begitu banyak Pas meletak calon bukan orang tempatan bahkan bukan orang dari negeri Terengganu pun.
   Tiba-tiba dinyatakan bahawa Ustaz Azhar Idrus (UAI) tidak ada dalam senarai kerana dia orang Ladang,bukannya Besut.
  Ustaz Azhar Idrus atau UAI adalah tokoh yang banyak membantu Pas, bahkan Presiden Pas Dato’ Seri Haji Hadi Awang di Terengganu sendiri mendapatkan khidmat UAI untuk mengumpulkan orang ramai datang ke ceramah dan majlis yang diadakan.