Halaman

21 August 2013

Adik menang, abang kalah

Nasib berbeza dialami dua pasukan Terengganu pada perlawanan pertama Piala Malaysia yang membuka tirai malam tadi.

Pasukan T-Team yang beraksi di gelanggang lawan puas membawa pulang 3 mata setelah menewaskan Felda United 1-0 di Stadium Majlis Perbandaran Temerloh manakala pasukan Terengganu kalah kepada Negeri Sembilan 0-2 di halaman sendiri malam.

Bermain sebagai pasukan pelawat tidak menjadi masalah kepada T-Team apabila berjaya mengalahkan Felda United dengan Ahmad Syamin menjaringkan gol tunggal Titans pada minit 48. Perlawanan seimbang antara kedua-dua pasukan tetapi tuah lebih menyebelahi T-Team.

Terengganu pula harus menyalahkan diri sendiri selepas tunduk mudah kepada Negeri Sembilan di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah.

Walaupun banyak melakukan serangan berbahaya ke kubu lawan, ketumpulan jentera serangan merencatkan strategi tuan rumah.

Skuad Peteh mendapat peluang untuk merapatkan jurang gol selepas mendapat sepakan penalti tetapi gagal disempurnakan oleh Manaf Mamat.

Perlawanan kedua diadakan pada 24 Ogos ini yang akan menyaksikan Terengganu bertemu musuh tradisi Kelantan di Kota Bharu dan T-Team lawan Pahang di Kuala Terengganu.