Halaman

06 August 2013

Rumah terbuka Aidilfitri pemimpin Besut



Oleh: Mohammad Ishak

Menteri Pendidikan II, Dato’ Seri Idris Jusoh mendahului senarai majlis sambutan Aidilfitri dikalangan pemimpin daerah Besut apabila memilih hari raya kedua dijadikan program rumah terbukanya.

Idris yang juga Ahli Parlimen Besut akan mengadakan rumah terbuka Aidilfitri di Dewan Majlis Daerah Besut (MDB),Gong Kemuntong bermula jam 10 pagi hingga 2 petang.

Katanya, pada kebiasaanya sambutan Aidilfitri diadakan di kediaman beliau di Kampung Tok Has, dekat Jertih, tetapi bagi memberi keselesaan kepada orang ramai beliau memilih dewan berkenaan untuk majlis terbabit.

Selain Idris yang juga Ketua Umno Bahagian Besut, turut mengadakan rumah terbuka sempena sambutan Aidilfitri tahun ini ialah semua empat Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) di Parlimen Besut.

Berikutan itu  semua tiga wakil rakyat termasuk Ahli Exco Kerajaan Negeri, Nawi Mohamad yang juga ADUN Hulu Besut, ADUN Jertih, Muhamad Pehimi Yusof, ADUN Kota Putera, Mohd Mahdi Musa dan ADUN Kuala Besut, Tengku Zaihan Che Ku Abdul Rahman.yang diadakan serentak pada hari raya ketiga.

Jurucakap Umno Bahagian Besut berkata, Nawi akan mengadakan rumah terbuka di Pejabat Penyelaras DUN Hulu Besut di Kampung Pasir Akar, Muhamad Pehimi (di Pejabat Penyelaras DUN Jertih), Mohd Mahdi di kediaman beliau di Kampung Limbongan dan Tengku Zaihan di Dewan Sivik Kampung Gertak Seratus,Kuala Besut.

Orang ramai yang ingin menghadiri majlis sambutan Aidilfitri ADUN terbabit dijemput hadir antara jam 10 pagi hingga 3 petang.