Halaman

26 August 2013

SAMBUTAN AIDILFITRI SK PUTERA JAYA, SETIU, MERIAH.

Oleh: Aminudin Ismail.

SETIU: Sambutan Rumah Terbuka Aidilfitri Sekolah Kebangsaan (SK) Putera Jaya, di sini, meriah dengan kehadiran Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Langkap, Dato' Sabri Mohd Nor dan isteri.

Pelbagai acara diadakan sempena sambutan rumah terbuka itu antaranya ialah persembahan karaoke, pertunjukan fesyen hari raya dan penyampaian hadiah galakan kepada murid yang cemerlang dalam peperiksaan percubaan Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR).

Guru Besarnya, Zainuddin Dollah, berkata, kehadiran Dato' Sabri bersama isteri memeriahkan lagi sambutan kerana majlis itu adalah kali pertama dihadirinya sejak menjadi Adun dan kehadiranya juga menyuntik semangat pelajar yang akan menduduki peperiksaan UPSR tidak lama lagi.

"Sambutan kali ini mengabungkan beberapa jawatan kuasa antaranya ialah PIBG, JKKK Pak Kancil dan JKKK Putera Jaya. Ianya lebih meriah dari tahun-tahun yang lepas terutamanya kerana kesudian yang berhormat (YB) yang datang bersama-sama meraikan sambutan rumah terbuka ini," katanya.

 Zainuddin berkata, pelbagai juadah disediakan untuk penduduk setempat yang hadir antaranya ialah nasi minyak, kuih muih, ketupat dan tapai.