Halaman

22 August 2013

UniSZA anjur ‘University-Industry-Community Talk Series 1’

Oleh: Noraini Jusoh

Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA) menganjurkan ‘University-Industry-Community Talk Series 1’ yang disampaikan Ketua Pegawai Operasi CIMB Islamic Bank, Encik Badlisyah Abdul Ghani di kampus utama UniSZA Gong Badak, hari ini.

Encik Badlisyah yang dijemput sebagai pembicara untuk menyampaikan dua dialog kepada staf akademik dan pelajar uniSZA berkata, secara tidak langsung program yang diadakan mengeratkan lagi hubungan kerjasama antara CIMB Islamic Bank dengan universti berkenaan yang sedia terjalin.

"Dialog yang berkisar kepada Promoting Industry-Academia Linkages in Islamic Banking: The Way Forward bersama 100 staf akademik lebih kepada bagaimana untuk mengeratkan lagi kerjasama antara falkulti-falkuti di UniSZA dengan CIMB Islamic Bank.

"Ia lebih kepada mengadakan perbincangan dengan pihak fakulti mengenai pembentukan silibus yang perlu bagi program perbankan khususnya, dan dari segi praktikal apa yang diperlukan dalam industri daripada seorang pelajar perbankan,” ujarnya ketika ditemui Teganukita , hari ini.

Jelas beliau, dialog yang bertajuk What Employer’s look for in Islamic Finance Grads? pula berkenaan ‘careear talk’ dengan 200 pelajar UniSZA berkaitan keperluan pelajar untuk berjaya dalam kerjaya masing-masing terutamanya dalam bidang berkaitan kewangan.

Katanya, CIMB Islamic Bank turut merancang untuk mempelbagaikan lagi program kerjasama dengan UniSZA terutamanya dalam memenuhi tanggungjawab sosial korporat (CSR) pihaknya dengan universiti berkenaan.