Halaman

13 September 2013

Dua Cawangan Mesyuarat Serentak

Teks dan gambar: Aminudin Ismail.

Zaimi berucap merasmikan mesyuarat UMNO
SETIU:  Mesyuarat Cawangan UMNO Kampung Fikri Atas (KFA) dan Kampung Fikri Bawah (KFB) mengadakan mesyuarat cawangan serentak masing-masing, hari ini menjadi mesyuarat cawangan UMNO itu adalah yang pertama di daerah ini menjalankan dua mesyuarat serentak.

Ahli Jawatankuasa UMNO Bahagian Setiu, Mohd Zaimi Ghaffar yang mewakili Ahli Parlimen Setiu, Dato’ Mohd Jidin Shafee, merasmikan mesyuarat itu mahu ahli kedua-dua cawangan itu bertanding secara baik sekiranya ada pertandingan.

“Kita ini di Setiu agak unit dua cawangan bersidang serentak. Ini lah budaya kita budaya Kampung Fikri dua cawangan atas dan bawah mengadakan mesyuarat serentak, tidak ada di cawangan-cawangan di Dun lain tidak ada cawangan di Bahagian lain seperti kita. 

“Sekiranya tuan puan ingin menawarkan diri untuk bertanding, bertandinglah dengan cara yang baik tetapi lihatlah diri kita adakah wajar untuk bertanding, adakah mampu kita memegang jawatan tersebut. “ Sekiranya mahu bertanding biarlah berlaku peralihan.

 Bagi saya kalau boleh biar jangan ada pertandingan,” katanya ketika berucap merasmikan mesyuarat kali ke 25 cawangan kampung itu di Dewan Komuniti Kampung Fikri, di sini.

Sebahagian ahli yang hadir mesyuarat.
Sementara itu, wartawan Utusan Malaysia Setiu, Adnan Mohammad dilantik semula tanpa bertanding sebagai Ketua Cawangan KFB dan beberapa jawatan lain masih disandang penyandang lama jawatan masing-masing.

Ketua Wanita KFB, Rahimah Ngah. Ketua Pemuda KFB, Che Adnan Che Ahmad manakala Ketua Cawangan KFA pula ialah Che Wahad Ahmad dan Ketua Pergerakan Wanita KFA, Rahimah Ngah.