Halaman

10 September 2013

Jabatan Agama Setiu dapat bangunan baru.

Indah..Pejabat Agama Daerah Setiu.
Teks dan gambar: Aminudin Ismail.

SETIU: SEKIAN lama menumpang bangunan Jabatan Kerja Raya (JKR) Daerah Setiu, akhirnya Pejabat Agama Daerah Setiu memiliki bangunan sendiri bernilai RM6 juta yang mula beroperasi baru-baru ini.

Pesuruhjaya Hal Ehwal Agama Terengganu Dato' Mohd Rozali Bin Saleh berkata, semoga dengan adanya bangunan baru yang serba selesa ini akan memudahkan lagi khidmat untuk rakyat setempat dan melicinkan segala urusan yang berkaitan dengan Pejabat Agama serta Majlis Agama Islam Dan Adat Istiadat Melayu Terengganu (MAIDAM)

“Sesuai dengan nama Islam yang menduduki tempat yang tertinggi dan dimuliakan, jadi kita dah ada bangunan yang sesuai.

“Alhamdulillah kita bersyukur dan inilah jamuan kesyukuran yang kita buat dan semua mudah-mudahan mendoakan agar bangunan ini mendapat keselamatan dan dapat memberi khidmat yang terbaik dan makin baik dari masa ke semasa” katanya ketika berucap di Majlis Kesyukuran menduduki bangunan itu di Bandar Permasuri, semalam.

Razali ketika memberi ucapan ringkas
Agama Daerah Setiu disini, semalam Katanya, ianya juga sesuai dengan hasrat kerajaan negeri dan juga MAIDAM itu sendiri untuk melihat khidmat jabatan agama kepada masyarakat setempat diberi dengan begitu baik dan selesa kepada seluruh umat Islam di negeri Terengganu.

“Dengan wujudnya bangunan ini ianya diharap dapat memberi lebih kemudahan kepada semua umat Islam di daerah ini, khususnya kepada golongan asnaf yakni fakir miskin dan juga golongan mualaf yang patut diberi keutamaan dalam urusan mereka” katanya.

Turut hadir ke majlis kesyukuran ialah Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Langkap, Dato’ Sabri Mohd Noor dan Pegawai Agama Daerah Setiu, Mokhtar Salleh serta tetamu jemputan termasuklah 52 kakitanganya.