Halaman

06 September 2013

KRT Pak Kancil juara

Teks dan gambar: Aminudin Ismail.

Empat ahli KRT bergambar kenangan di sebuah gerai.
RUMAH Terbuka Aidilfitri Kawasan Rukun Tetangga (KRT) Dewan Undangan Negeri (Dun) Langkap dan Permaisuri meriah apabila setiap gerai yang menyertainya bertanding untuk kategori gerai berhias di mana gerai yang mengambil bahagian menampilkan pelbagai cara hiasan dan masakan supaya mereka mendapat tempat.

Bagaimanapun daripada kira-kira 10 gerai bertanding hanya tiga gerai sahaja yang memikat hati juri di mana ianya dimenangi gerai KRT Pak Kancil tempat pertama, kedua KRT Guntung manakala tempat ketiga ialah KRT Bukit Kecil.

Suasana sambutan Rumah Terbuka KRT Langkap/Permaisuri.
Jurucakap penganjur, Arahma Deraman, berkata, hadiah-hadiah pemenang di sampaikan kepada pemenang oleh Pegarah KRT negeri ialah Burhanuddin Daud menakala pemenang menerima hadiah hamper dan cenderamata.

“Pertandingan kali ini agak sengit kerana masing-masing menampilkan kelainan dalam resipi dan hiasan malah ada yang berbelanja agak banyak untuk memenangi pertandingan itu. Selain itu pertandingan karaoke turut diadakan.

“Acara pertandingan hiasan gerai dan karaoke ini menjadi acara tahunan. Selain menjamu selera para jemputan ahli-ahli KRT juga dapat berhibur dan ini mengeratkan hubungan antara mereka,” katanya. 

Sementara itu, kira-kira 500 tetamu yang kebanyakanya ahli KRT dari Dun Langkap dan Permaisuri hadir memeriahkan sambutan selain tetamu jemputan.