Halaman

07 September 2013

PMINT bangun projek RM80 juta

Perbadanan Memajukan Iktisad Negeri Terengganu (PMINT) akan membangunkan lima projek perumahan dan lima projek perkedaian membabitkan peruntukan RM80 juta di lokasi terpilih di negeri ini.

 Pengurus Besar PMINT, Dato’ Osman Muda berkata, projek perumahan yang akan dibangunkan ialah di Kampung Tebing Tembah, Paka di Dungun melibatkan 56 unit rumah berkembar yang kini sedang ditender.

 "Manakala projek perumahan di Kampung Fikri, Jabor (Kemaman) melibatkan 20 unit rumah berkembar dan 36 unit rumah teres dua tingkat, Kampung Cabang Kertih pula sembilan unit rumah berkembar dua tingkat.

"Projek perumahan di Kampung Balai Besar (Dungun) dan Bukit Kuang (Besut) melibatkan peruntukan RM13 juta," katanya kepada pemberita baru-baru ini.

 Katanya bagi projek perkedaian, PMINT akan membinanya di Pak Sabah (Dungun), Permint Perdana di Kampung Batin Seberang Takir (Kuala Terengganu), Bukit Keluang (Besut), pusat pameran di Jalan Kemajuan dan di pekan Kuala Berang (Hulu Terengganu).

 "Setelah semua urusan selesai, 10 projek ini dijangka dapat dimulakan akhir tahun ini atau awal tahun hadapan," katanya.