Halaman

07 September 2013

Zulkifli minta UMNO Setiu terus bersatu

Teks dan gambar: Aminudin Ismail.

Zulkifli  berucap  ketika merasmikan mesyuarat UMNO Buluh Hilir, semalam.

SETIAP ahli UMNO di saran bersatu untuk memastikan parti tetap utuh bagi menjamin kejayaan berterusan Barisan Nasional untuk terus mentadbir daerah Setiu dan negeri Terengganu, kata Ahli Parlimen Setiu, Che Mohd Zulkifli Jusoh ketika merasmikan Mesyuarat Agong UMNO Cawangan Buluh Hilir, di Permaisuri, Setiu, semalam. 

Zulkifli berkata, jika sebelum ini ada berlaku perpecahan di kalangan ahli, bermula dari sekarang, beliau meminta semua ahli jangan berpecah belah kerana ia boleh merosakan UMNO dan boleh menghalang pembangunan dan kemajuan daerah Setiu.

“Kita betul-betul lah pilih kita jangan bergaduh antara kita, sebab rugi kalau kita macam taksub kepada seseorang pemimpin, bila pemimpin lain dipilih, kita akan rasa lain.

"Sebab kita kena ingat bahawa pemimpin datang dan pergi, yang kita hendak teruskan ialah UMNO.
Pemimpin ada hari ini, besok mungkin orang lain. Tapi perjuangan adalah kepada UMNO itu sendiri, Melayu apa yang kuat kalau kita sendiri yang berpecah.

"Antara kita hendaklah bersatu kerana bersatu itu teguh dan bercerai kita akan roboh, Jadi tidak perlu kita bergaduh.” katanya.

Dalam pada itu dalam ucapanya itu juga, Zulkifli akan berusaha membina lebih banyak rumah untuk penduduk daerah Setiu terutama belia yang tidak mempunyai rumah sendiri apabila menemui tanah yang sesuai untuk membina kawasan perumahan.

“Bila ada tanah saya akan usahakan mencari tanah di Setiu, kita akan pastikan tanah ini dibina dengan perumahan. Kita akan syor kepada pihak bertanggungjawab untuk membina rumah-rumah kepada mereka yang memerlukan, Insya Allah,” katanya.

Antara ahli UMNO yang hadir mesyuarat.
Sementara itu beberapa muka baru dilantik memegang beberapa jawatan dalam mesyuarat itu, antara ialah ialah jawatan Ketua Pemuda yang dahulunya disandang oleh Ismadi Ibrahim yang sudahpun melebihi had umur bertanding kini bertukar kepada Zulkifli Mohd manakala jawatan ketua Putri pula di pegang oleh Siti Sarah Abdul Rahim.

Jawatan Ketua Wanita menampilkan bekas Naib Ketua Wanita iaitu, Mariani Ibrahim manakala jawatan Ketua Cawangan UMNO Buluh Hilir masih disandang oleh Wan Sulaiman Wan Ahmad.