Halaman

17 October 2013

152 penduduk terima sumbangan Aidiladha.

Teks dan gambar Aminudin Ismail.

Seorang penerima bantuan menerima sumbangan daripada Zulkifly.
BATU RAKIT: Seramai kira-kira 152 golongan kurang berkemampuan dari Dewan Undangan Negeri (Dun) kawasan ini, menerima sumbangan kewangan sebanyak RM300 tiap seorang dalam satu majlis di dewan orang ramai Batu Rakit, di sini, hari ini.

Sumbangan dari peruntukan Parlimen Setiu itu disampaikan sendiri oleh Ahli Parlimen Setiu, Che Zulkifly Josoh. Turut hadir pada majlis itu ialah Adun Permaisuri, Dato’ Mohd Jidin Shafee dan Adun Batu Rakit, Bazlan Abdul Rahman.

Sebahagian penerima bantuan.
Beberapa penduduk kawasan Batu Rakit yang menerima bantuan itu rata-rata mengucapkan terima kasih kepada kerajaan Barisan Nasional atas bantuan itu dan akan mengunakan sebaik mungkin wang RM300 itu untuk perbelanjaan keluarga.

Zulkifly dalam ucapanya menyatakan beliau akan berusaha supaya semua penduduk yang layak menerima bantuan akan menerimanya tetapi mengikut peruntukan yang ada, sekiranya dapat lebih, katanya, rakyat akan menerima lebih.

“Inilah antara sumbangan-sumbangan kerajaan Barisan Nasional kepada rakyat, selain daripada beberapa sumbangan lain seperti BR1M dan wang ehsan. Ini adalah sumbangan bersempena dengan sambutan hari raya Aidil Adha bagi meringan bebanan penduduk yang menerimanya,” katanya.

Bazlan sedang berucap.
Sementera itu, Bazlan dalam ucapannya, berkata beliau mengharapkan dengan adanya beberapa peruntukan dari kerajaan negeri dan pusat, Dun Batu Rakit akan menjadi semakin maju dan cemerlang dan pihaknya akan menghulurkan bantuan dari semasa ke semasa supaya semua rakyat yang layak menerimanya.