Halaman

07 October 2013

Vateran perlu dekati golongan muda- Zulkifly

Teks dan gambar Aminudin Ismail.

Zulkifly(dua dari kini) berucap ketika merasmikan mesyuarat.
Antara ahli veteran UMNO Setiu yang hadir.
SETIU: Veteran UMNO perlu mendekati golongan muda agar mereka tidak semakin jauh dengan perjuangan UMNO, sekaligus mewujudkan golongan pelapis dalam parti dan memastikan UMNO terus relevan pada masa depan.

Ahli Parlimen Setiu, Che Mohd Zulkifly Jusoh, berkata hubungan baik antara veteran UMNO dengan golongan muda perlu diwujudkan secara berterusan supaya mereka akan sentiasa mendapat maklumat yang betul tentang UMNO dan tidak akan meninggalkan parti.

“Kalau boleh kita sebagai orang lama atau veteran ini kena cakna kepada orang muda supaya mereka ingat kepada perjuangan orang-orang lama ini. Kita lihat ada di antara mereka semakin jauh dengan UMNO, oleh itu kita sama-samalah mendekati mereka dan mengambil tahu apa yang mereka lakukan.

“Kita akan tubuh satu persatuan untuk pemuda-pemuda yang berada di luar daerah yang bekerja di Kuala Lumpur atau tempat-tempat lain supaya sentiasa ada hubungan dan mudah untuk kita menyalurkan maklumat yang betul kepada mereka,” katanya ketika berucap merasmikan Mesyuarat Vateran UMNO Setiu di Bandar Permaisuri, semalam.

Zulkifly...tanding secara sihat.
Che Zulkifly berkata, menjelang pertandingan merebut beberapa jawatan dalam pemilihan UMNO Bahagian nanti, beliau mahu semua pihak bertanding secara sihat dan elakan berlaku sebarang perpecahan yang boleh meruntuhkan parti.

“Kalau bertanding pasti akan wujud bibit-bibit perpecahan, oleh itu bertandinglah secara sihat dan berhemah supaya UMNO akan kukuh dan terus mentadbir daerah Setiu,” katanya.

Sementara itu, kira-kira 30 vateran UMNO dari beberapa cawangan UMNO Setiu hadir di Persidangan Agong Tahunan Majlis Vateran UMNO yang berlangsung di Bangunan Perpustakaan Lama itu.