Halaman

25 November 2013

60 pelajar cemerlang terima wang.

Azmi menyampaikan hadiah kepada seorang wakil pelajar sambil diperhati Azmi Razik.
Teks dan gambar Aminudin Ismail. 

BANDAR PERMAISURI: Seramai 60 pelajar dari seluruh Parlimen Setiu gembira menerima hadiah wang tunai kerana kejayaan mereka dalam peperiksaan UPSR, PMR, SPM dan STPM/STAM pada tahun lalu dalam Majlis Anugerah Pelajar Cemerlang Yayasan Terengganu (YT) yang diadakan diadakan di Dewan Serbaguna Sungai Tarom, dekat sini, hari ini.

Pada majlis itu, sebanyak RM11,360.00 diperuntukan untuk diberi kepada terbabit iaitu pelajar UPSR (1 orang) mendapat RM120.00, PMR seramai 19 orang mendapat 160 tiap seorang, SPM paling ramai iaitu seramai 35 orang mendapat RM200 tiap seorang manakala SPTM/STAM pula seramai lima orang mendapat RM240 setiap seorang.

Azmi..teruskan kecemerlangan.
Majlis itu dirasmikan oleh Timbalan Pegawai Pendidikan Daerah Setiu, Mohd Azmi Nazir yang mewakili Adun Permaisuri, Dato' Mohd Jidin Shafee. Turut hadir ialah Pengarah Yayasan Terengganu, Azmi Razik.

Dalam ucapannya, Mohd Azmi mahu setiap pelajar cemerlang di Parlimen Setiu itu, meneruskan kecemerlangan mereka sehingga ke peringkat tertinggi pengajian dan sentiasa membantu pelajar yang kurang cemerlang.

"Pelajar cemerlang ini juga perlu kembali menabur budi kepada negeri Terengganu apabila mereka menamatkan pengajian atau mencari pengalaman kerja di tempat lain kerana idea-idea mereka amat diperlukan bagi menjadikan Terengganu sebuah negeri maju menjelang 2020," katanya.

Sementara itu, beberapa penerima hadiah gembira dan berterima kasih kepada kerajaan negeri Terangganu terutamanya kepada Yayasan Terengganu kerana menghulurkan sumbangan hadiah kecemerlangan itu.

Mereka yang ditemui Teganukita ialah Mohd Aflan Rusdi, 14 yang kini menuntut di IMTIAZ Besut yang mendapat 8A 1B dalam PMR tahun lalu, Cik Nur Fatihah Che Mohd Saidi, 18, bekas pelajar SMA Wataniah, Besut dari Kuala Kubang, Jabi yang kini menuntut di UIA.

Manakala dua orang bapa yang mewakili anak mereka ialah Rosli Awang, 49 dari Kampung Buluh Hilir mewakili anaknya Nursalam Rosli bekas pelajar SESMA Kuala Terengganu yang mendapat 8A SPM tahun lalu.

Seorang lagi bapa ialah Ibrahim Abdullah, 59 dari Kampung Tasek, dekat sini yang mewakili anaknya Nur Faizah Ibrahim yang memperolehi juga 8A kini menuntut di UITM Puncak Alam.
Gembira..Mohd Aflan menerima hadiah daripada Azmi.

Tahniah...Azmi menyampaikan hadiah kepada Cik Nur Fatihah.

Terima Kasih...Rosli menerima hadiah dari Azmi sambil di perhati Azmi Razik.
Ibrahim..terima RM200.

Antara pelajar dan jemputan yang hadir.