Halaman

04 November 2013

Dun Batu Rakit terima Wang Ehsan 6 dan 7hb November.

Oleh: Aminudin Ismail. 

Bazlan mempengerusikan mesyuarat pemberian wang ehsan.
SETIU: Seramai 4,040 penduduk kawasan DUN Batu Rakit akan menerima sumbangan wang ehsan dari kerajaan negeri pada 6hb dan 7hb November ini di Dewan Serbaguna Wakaf Catur, Batu Rakit,di sini.

Bazlan...4,040 penduduk layak.
Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Batu Rakit, Bazlan Abdul Rahman, berkata sebanyak RM1,138,100.00 akan diagihkan sebanyak RM300 setiap seorang kepada yang layak termasuklah golongan miskin dan Orang Kurang Upaya (OKU).

"Alhamdulillah selepas menanti, akhirnya seramai 4,040 penduduk di kawasan ini layak menerima pemberian wang ehsan oleh kerajaan negeri.

"Kita membuat dua hari pembayaran iaitu pada 6hb dan 7hb November ini kerana jumlah yang agak ramai dan kita mengharapkan semuanya akan berjalan lancar pada hari tersebut.

"Pemberian wang ehsan ini membuktikan kerajaan sentiasa perihatin dengan masalah rakyat dan wang sumbangan sebanyak M300 ini akan meringankan beban penerima yang layak.

"Saya mengharapkan penduduk akan terus memberi sokongan kepada kerajaan Barisan Nasional supaya mereka akan terus terbela dan mendapat perhatian daripada pihak kerajaan bagi menjalani kehidupan yang lebih baik secara berterusan," katanya.