Halaman

12 November 2013

Norzulaikha Tokoh Murid SKCB 2013.

 Zulaika terima sijil penghargaan daripada Zaidin sambil diperhati Fadilaton (tengah).
Oleh Aminudin Ismail.

BANDAR PERMAISURI: Sekalipun tidak tinggal bersama ibubapa, tidak menghalang, Nor Zulaikha Ahmad Iskandar dinobatkan sebagai Tokoh Murid 2013 Sekolah Kebangsaan Felda Chalok Barat (SKCB) di Majlis Graduasi Tahun 6 dan Penyampaian Hadiah Pelajar Cemerlang sekolah itu, di dewan sekolah itu, dekat sini, hari ini.

Nor Zalaikha (tahun 6) yang tinggal bersama neneknya sejak tiga tahun lalu di Felda Chalok Barat itu adalah murid yang aktif dalam pelbagai bidang ko-akademik dan ko-kurikulum. Dia juga adalah murid cemerlang dalam akademik.

Hadir..antara ibubapa yang hadir.
Dalam majlis itu, seramai kira-kira 50 murid menerima hadiah kecemerlangan masing-masing dalam beberapa kategori, antaranya ialah kedudukan terbaik di dalam kelas, matapelajaran terbaik dan kehadiran terbaik.

Guru Besarnya, Fadilaton Mat Top dalam ucapanya, berkata, beliau berterima kasih kepada semua ibubapa yang hadir menjayakan majlis itu.

"Kehadiran tuan-tuan dan puan menunjukan adanya kecaknaan ibubapa kepada pendidikan anak-anak masing-masing, kalaulah anak-anak mereka nampak ibubapa mereka hadir pada hari ini betapa bangganya mereka.

"Saya juga mengucapkan tahniah kepada semua guru-guru yang menjayakan majlis ini," katanya.

Bergaya...Persembahan murid Pra-sekolah.
Majlis itu dirasmikan Penolong Pegawai Pelajaran Daerah Setiu (PPD) Setiu, Bahagian Pendidikan Islam, Zaidin Latif. Dalam ucapanya, Zaidin meminta ibubapa turut mengambil berat memberi pendidikan kepada anak-anak mereka dan tidak hanya mengharapkan guru-guru semata-mata. 

"Ibubapa tidak boleh lepas tangan,walaupun guru-guru berpeluh, mengajar mendidik tetapi Ibubapa tidak boleh lepas tangan terutamanya dalam pendidikan agama.

"Pada musim cuti sekolah nanti Ibubapa perlu memainkan peranan utama dalam pendidikan agama terutamanya solat terhadap anak-anak mereka," katanya.