Halaman

19 November 2013

Peserta Seminar Lawat Setiu Wetland.

MAKLUMAT...Exco Pelancongan, Kebudayaan, Komunikasi dan Multimedia, Dato' Mohd Jidin Shafee memberi penerangan sesuatu mengenai 'bird watching' kepada seorang Jawatankuasa Seminar Antarabangsa Ekopelancongan dan Pelancongan Marin yang melawat Setiu Wetland, di Setiu, hari ini.

Jamu..peserta menjamu makanan tradisional.
Seramai kira-kira 150 peserta termasuk Jawatankuasa seminar menyertai lawatan itu selepas mereka menamatkan kursus di Hotel Primula, semalam.

Antara tempat-tempat menarik yang mereka lawati ialah kawasan ternakan ikan dalam sangkar, meneropong burung di Kampung Gong Batu dan hutan paya bakau.

Rakam...rakaman untuk slot Teganukita TV3
Peserta seminar juga dijamu dengan makanan tradisional penduduk Setiu antaranya ialah kuih buah berus dan juga makanan laut.

Beberapa peserta yang ditemui gembira dengan lawatan itu kerana mereka dapat menimba beberapa pengalaman baru yang sebelum ini tidak pernah mereka lihat.

Dato' Mohd Jidin mengharapkan Setiu Wetland akan terus dikunjungi pelancong untuk menikmati pelbagai keunikan di kawasan pelancongan Daerah Setiu itu:- oleh: Aminudin Ismail