Halaman

14 November 2013

Terengganu bersedia sahut cabaran Piala Monsoon 2013

Oleh: Suriati Ali 

Terengganu bersiap sedia untuk memberi cabaran dalam kejohanan kelayakan Piala Monsoon 2013 yang akan diadakan di Pulau Duyong,Kuala Terengganu bermula, esok (Jumaat).

Pengarah Majlis Sukan Negeri Terengganu (MSNT), Encik Zainal Abidin Hussin berkata tujuh pasukan tempatan termasuk Terengganu akan berentap dalam kejohanan selama empat hari itu.

"Matlamat kejohanan ialah untuk memilih sebuah pasukan terbaik bagi mewakili Malaysia pada kejohanan Piala Monsoon yang akan diadakan di tempat yang sama penghujung bulan ini," katanya

Menurut Zainal, pasukan Terengganu telah menjalankan latihan intensif sejak dua bulan lepas sebagai persediaan menghadapi kejohanan di peringkat kebangsaan itu.

 Katanya penyertaan Terengganu dalam kejohanan itu bukan sahaja untuk mendedahkan pelayar dalam acara antarabangsa, malah melahirkan atlet pelayaran bertaraf antarabangsa, pada masa hadapan.

 “Bekas pemenang pingat emas sukan pelayaran Sukma 2012 telah dipilih dan diberi penghormatan untuk menganggotai pasukan Terengganu kali ini,” katanya.