Halaman

03 November 2013

UCB lahir jururawat berkualiti-Naib Canselor.

Oleh: Aminudin Ismail.

Dr.Mustaffa...bantu penuntut.
SETIU: Hampir keseluruhan penuntut Diploma Kejururawatan dari Kolej Universiti Bestari (UCB) mampu mendapat pekerjaan selepas mereka menamatkan pengajian di kolej universiti itu selepas mereka menamatkan pengajian dalam bidang itu.

Naib Censelornya, Dr. Mustaffa Ismail berkata, kebanyakan penuntut yang menamatkan pengajian dalam bidang itu akan terus mendapat pekerjaan setelah mereka menerima diploma masing-masing.

"Kita mempunyai kira-kira lebih 200 penuntut dalam bidang ini yang menamatkan pengajian mereka pada setiap tahun dan hampir kesemuanya berjaya mendapat pekerjaan di hospital kerajaan dan swasta.

"Pihak kami sentiasa berusaha supaya bukan sahaja lepasan diploma jururawat ini mudah mendapat pekerjaan selepas menamatkan pengajian mereka di UCB malah juga bidang-bidang  pengajian lain," katanya. 

Dalam pada itu, Mustaffa berkata, UCB mengharapkan konsep wakaf yang diperkenalkan bagi menjayakan pengurusan kolej universiti yang sedang menuju kepada universiti penuh itu akan mendapat sambutan daripada orang ramai.

"Kita mengharapkan lebih ramai yang akan menyertai pembelian lot-lot tanah ini untuk diwakafkan bagi menjayakan usaha kami menjadikan UCB ini sebuah universiti berkonsepkan Islam menjelang 2016," katanya.