Halaman

26 December 2013

Anak peserta BSA dapat bantuan persekolahan.



TERIMA...seorang peserta Besut-Setiu Agropolitan (BSA)menerima sumbangan persekolahan anaknya dari Ahli Parlimen Setiu, Che Zulkifly Jusoh di Majlis Penyampaian Bantuan Persekolahan Anak-Anak Peserta BSA, di Panchor Menderu, Langkap, Setiu, kelmarin.

Seramai kira-kira 80 keluarga BSA menerima bantuan daripada ECER itu, iaitu sebanyak RM50 untuk anak yang belajar di tadika, RM100 untuk sekolah rendah manakala sekolah menengah pula menerima RM150.

Pengarah Pusat Jaringan Penyelidikan ECER Universiti Malaysia Terengganu (UMT), Dr, Nur Azura Sanusi, berkata sumbangan dari ECER itu adalah bertujuan bagi menampung berbelanjaan keluarga peserta BSA menghadapi musim persekolahan anak-anak mereka tahun depan.

"Seramai kira-kira 80 keluarga BSA menerima bantuan itu. Sebanyak RM50 untuk anak yang belajar di tadika, RM100 untuk sekolah rendah manakala sekolah menengah pula menerima RM150," katanya.

Nur Azura(kanan) bersama Zulkifli dan isteri,  Pengurus BSA, Rahim Maulud.(kiri)
Sementara itu, Che Zulkifly mengingatkan peserta BSA supaya bekerja lebih kuat lagi untuk mempastikan produktiviti agropolitan itu sentiasa meningkat dan ianya akan memberi pendapatan yang lebih kepada peserta pada masa akan datang.

"Saya juga mengharapkan peserta di BSA ini berterima kasih kepada kerajaan dengan terus memberi sokongan kepada kerajaan Barisan Nasional supaya projek BSA itu akan terus berjalan lancar pada masa depan demi untuk kemakmuran pesertanya," katanya.-Oleh: Aminudin Ismail.