Halaman

12 December 2013

Guntung Luar paling aman di Setiu/JKKK Perlu Aktif

DSP Abdul Rahman.
Oleh: Aminudin Ismail. 

BANDAR PERMAISURI: Kampung Guntung Luar, dekat sini adalah sebuah kampung yang paling aman di di daerah ini kerana tiada jenayah besar berlaku di kampung itu.

Ketua Polis Daerah Setiu, DSP Abdul Rahman Raja Mohamed berkata, melalui carta jenayah di daerah Setiu, menunjukan Kampung Guntung Luar tidak tercatat sebarang kejadian jenayah besar yang membimbangkan.

“Ini adalah satu contoh perlu diikuti oleh Jawatan Kuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) yang lain. Kejayaan JKKK Kampung Guntung Luar ini mungkin kerana mereka lebih aktif,” katanya.

Sehubungan itu, Abdul Rahman menyarankan supaya setiap JKKK di daerah ini lebih mengetahui segala selok belok penjenayah yang melakukan kegiatan jenayah mereka di daerah ini dengan menyalurkan segala maklumat kepada pihak Polis.

"Pihak Polis tidak akan tahu samada sesuatu kawasan atau kampung itu damai atau tidak tanpa maklumat daripada orang ramai. Saya menyarankan supaya setiap JKKK lebih aktif dalam usaha membantu Polis menangani kegiatan jenayah ini,” katanya.