Halaman

29 January 2014

ADUN Kuala Besut bantu mangsa kebakaran


YB Tengku Zaihan menyampaikan sumbangan kepada mangsa kebakaran

Oleh: Mohammad Ishak 

Nasib malang yang menimpa keluarga Mohd Azam Zakaria, 46, dari Kampung Alur Teratai,Kuala Besut, yang terbabit dalam kejadian kebakaran rumahnya mendapat perhatian pemimpin kerajaan di daerah Besut.

Kejadian berlaku kira-kira jam 4 petang kelmarin ketika semua kelurga berkenaan tidak ada di rumah dan bekerja manakala anak-anak ada di rumah jiran.

Mohd Azam yang bekerja sebagai buruh mengait kelapa bagaimanapun terkejut selepas dimaklumkan rumah beliau hangus sekelip mata dalam kebakaran berkenaan.

Berikutan kejadian itu, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kuala Besut, Tengku Zaihan Che Ku Abdul Rahman, tanpil menghulurkan bantuan keperluan harian bagi meringankan beban hidup mangsa.

Selain itu, Menteri Pendidikan II, Dato’ Seri Idris Jusoh yang juga Ahli Parlimen Besut yang diwakili Pegawai Khasnya, Rozali Embong turut menyampaikan bantuan.

Kejadian itu juga menyebabkan mangsa sekeluarga tujuh beranak kini terpaksa tinggal menumpang sementara di Balai Raya Kampung Alur Teratai, sebelum mendapat tempat tinggal kekal.

Menurut Mohd Azam, semua barang keperluan termasuk dokumen penting hangus dalam kebakaran itu.

“Saya tetap bersyukur kerana ketika kejadian semua tujuh beranak tidak ada di rumah, jika tidak mungkin sesuatu yang buruk akan berlaku,”

Jabatan Bomba Bomba dan Penyelamat Besut yang menerima panggilan itu bergegas ke tempat kejadian dan tiba kira-kira 15 minit kemudian.dengan dua buah jentera dan Sembilan anggota