Halaman

16 January 2014

Elak guna orang tengah- Zakaria.

TINJAU..Pengarah Pelajaran Negeri Terengganu, Zakaria Hussin (depan) bertanyakan sesuatu kepada seorang pengusaha kantin di SMK Pelong, Setiu, sambil diperhatikan Ketua Pegawai Pendidikan Pejabat Pelajaran Daerah Setiu, Kipayatuallah Dato' Mohd Rahim, (kanan) di kantin sekolah itu, semalam. 

Dalam lawatan itu, Kipayatuallah berkata, Zakaria mencadangkan semua pengusaha kantin di negeri ini supaya membuat sendiri makanan yang dijual di kantin dan bukannya membeli melalui orang tengah untuk mengelakan daripada kenaikan harga makanan di kantin sekolah.

Katanya, Pengarah Pelajaran Terengganu itu juga mengingatkan pengusaha kantin di negeri ini supaya tidak menaikan harga minuman dan makanan sewenang-wenangnya dan barangan makanan yang dinaikan harga dilarang dijual sehingga harga itu diturunkan.

"Beliau (Zakaria) mahu pengusaha kantin mengelakan daripada mengunakan orang tengah supaya harga sentiasa terkawal disamping menjual barangan makanan yang baik dan bermutu," katanya.-oleh: Aminudin Ismail.