Halaman

05 January 2014

Futsal tertutup Padang Kemunting meriah.

Kenangan..pemain final veteran bergambar kenangan bersama Bazlan (enam dari kanan).
Teks dan gambar: Aminudin Ismail. 

BATU RAKIT: Penyertaaan beberapa pemain veteran dengan pelbagai aksi ketika di padang untuk kategori JKKK memeriahkan Kajohanan Futsal Tertutup Zon Padang Kemunting, yang diadakan di Dewan Futsal kampung itu, dekat sini, semalam.

Kejohanan yang disertai kira-kira 30 pasukan itu terbahagi kepada lima kategori iaitu Sekolah Menengah (SM), Sekolah Rendah (SK), Pemuda, Wanita dan Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK).

Zakaria..acara tahunan.
Jurucakap Penganjur, Zakaria Abdul Rahman, berkata kejohanan yang bertujuan untuk mengeratkan hubungan silaturrahim antara JKKK dengan golongan belia itu berlangsung selama dua hari.

"Sambutan penduduk terhadap kejohanan ini begitu mengalakan dan kita bercadang akan menjadikan kejohanan ini sebagai acara tahunan pada masa depan.

"Kami amat berterima kasih kepada YB Bazlan (Adun Batu Rakit) kerana sudi hadir untuk menyampaikan hadiah kepada pemenang dan kehadirannya pada petang kelmarin juga menyuntik semangat pemain untuk bermain dengan bersungguh-sungguh pada perlawanan akhir kejohanan itu," katanya.

Zakaria berkata, JKKK Gelong Gajah menjadi johan bersama JKKK Pancur Kuin untuk kategori JKKK manakala kategori Pemuda pula, johan ialah pasukan 'Inter Milan'yang menewaskan 'Parma'.

"Wanita pula, johan ialah pasukan 'Thailand' yang menang ke atas 'Malaysia'. Kategori sekolah rendah, johan ialah 'Selangor', naib johan 'Kelantan' manakala Sekolah Menengah pula dimenangi 'Chelsea' yang menewaskan 'Mancester City'," katanya.

Gol..aksi jaringan pasukan vateran.

Tengok..sebahagian penonton yang hadir.
Sedia..pasukan pemuda sedia berentap.

Johan..Bazlan menyampai hadiah pemenang kategori vateran.

Menang..pemenang kategri sekolah rendah terima hadiah.