Halaman

15 January 2014

Ibu terharu dapat lahir anak pada tarikh istimewa

 Oleh: Suriati Ali

 “Cukup terharu dan bersyukur kerana dipilih Yang Maha Esa dapat melahirkan anak ke enam pada 12 Rabiul Awal atau bersamaan tarikh kelahiran Nabi Muhammad s.a.w.

 “Tarikh ini sudah dijangka, kerana pegawai perubatan telah menetapkan 14 Januari sebagai tarikh pembedahan kerana anak yang dikandung agak besar.

 “Agak terkejut juga, anak yang dilahirkan ini seberat 4.95 kilogram sedangkan doktor hanya menjangkakan hanya 3.8 kg,” katanya seorang ibu yang juga guru Sekolah Menengah Kebangsaan Panji Alam, Puan Ramlah Awang, 41.

Puan Ramlah berkata demikian ketika menerima kunjungan Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said bersama rombongan di Hospital Sultanah Nur Zahirah, Kuala Terengganu, semalam.

Seorang ibu muda, Nurul Zulaikha Mokhtar, 20, dia tidak menjangka dapat melahirkan anak sulung pada tarikh cukup istimewa kerana jangkaan sebenar pada 17 Januari ini.

“Saya dan suami Mohd Badrul Hisham Baharudin, 26, berazam membesarkan anak ini dengan penuh kasih sayang dan pendidikan yang sempurna supaya menjadi insan berguna apabila dewasa kelak,” katanya.